De huwelijksfilm en de foto’s

Bij een huwelijk hoort heel wat aan georganiseer. Het is goed om een spreadsheet te maken en alles, maar dan ook alles, zelfs de kleinste zaken te noemen en te noteren. Plus een gedetailleerd budget te maken. Op die manier kan men redelijk goed in de gaten houden wat nog moet of wat nog aandacht vraagt. Ook kan men zien hoeveel budget waaraan besteed wordt en wat er nog aan geld over is. Zo voorkomt men dat men achteraf met rampen wordt geconfronteerd. Desgewenst kan men op tijd ingrijpen of besluiten dat het budget verhoogd moet worden.

Neem bijvoorbeeld zoiets als de foto’s en de film. Huren we een beroepsfotograaf of vragen we iemand van onze vrienden of zij of hij dat zou willen doen? Of misschien is het beter dat we de een vragen om foto’s en de ander om de film te maken? Feit is dat iemand er voor moet zorgen dat er na het huwelijk een plakboek kan worden samengesteld en een video of film kan worden bekeken. Men kan de taak ook in drie delen knippen. Op de eerste plaats de beroeps fotograaf, die foto’s rondom de huwelijks ceremonie maakt en daarna met het bruidspaar de typische trouwfoto’s maakt. Dan iemand die de hele dag filmt. De derde is iemand die, als de beroeps vertrokken is, voor de foto’s zorgt. Zo wordt alles vastgelegd en is er heel wat aan beeldmateriaal over de grote dag aanwezig. Goed gedocumenteerd betekent ook een mooi fotoboek en een mooie film.